elke productie succesvol
Online superrelatie weekend
Het is de missie van David de Kock en Arjan Vergeer dat Nederland het gelukkigste land van de wereld is. Om dat te bereiken, schrijven ze wekelijks columns in onder andere het Algemeen Dagblad, organiseren ze impactvolle seminars in de Beurs van Berlage, ZiggoDome, Jaarbeurs Utrecht, AFAS Live en theaters en congreslocaties door heel Nederland en bouwen ze aan een grote online community.
VPRO’s Tegenlicht zegt over de twee mannen: “Met hun boeken en seminars maken David en Arjan heel Nederland gelukkig!”
Periode
Alle live events sinds 2017
Online sinds maart 2020
Opdrachtgever
365 Dagen Succesvol
Fotografie: All is Amazing
Events
Dagen in AFAS Live
Volgers
Locaties
Bij 365 Dagen Succesvol is Uitvoerend producent Michael van den Berg verantwoordelijk voor alle technische producties. Met de verplichte aanpassing naar online zijn we opzoek gegaan naar mogelijkheden om de deelnemers die nog 4 live weekenden tegoed hadden online een gelijkwaardige ervaring te kunnen bieden.
Het online evenement vond plaats vanuit het kantoor van 365, omgebouwd tot live studio. Door de verlengde maatregelen hebben we dit concept 4 weekenden lang groter en steviger uitgebouwd. Deelnemers van het programma ervaarden de online events als ‘bijzonder’, ‘dichtbij’, ‘impact-vol’.
Bekijk een korte impressie van het Superrelatie weekend, ditmaal niet in AFAS Live, maar ‘gewoon’ op het kantoor.
Industrieel en botanisch
Het kantoor had al een frisse, moderne, industriële look. We hebben dit gecombineerd met botanische items die de ruimte warmte gaven. De belichting bracht naast egaal belichte camerabeelden ook dynamische mogelijkheden.
Er was een zijde van het kantoor waar LED strips ruimte gaven om effecten en beweging toe te voegen. Hier werden de programma’s geopend en werd volop gedanst.
Een grote LED TV bracht deelnemers vanuit huis dichterbij. De deelnemers konden 1:1 in gesprek met David en Arjan. De inbelverbindingen werden in een controlroom binnengehaald en technisch voorbereid. Vervolgens waren ze live in de uitzending.
2,65 meter
Het lastige aan een ‘gewoon’ kantoorpand is natuurlijk dat het geen locatie is die gefaciliteerd is voor live events. De oven, boiler en vaatwasser werden buiten gebruik gesteld om vrije stroomgroepen te creëeren.
De hoogte van het kantoor zorgde voor uitdagingen waar we met de belichting letterlijk de grenzen opzochten. We zijn bijzonder trots op het team wat de productie mogelijk heeft gemaakt en met elkaar een succesvolle productie heeft neergezet.
Audio
Op de livestream waren 12 draadloze audiokanalen te horen die verdeeld waren over de sprekers en gasten aanwezig in de studio. Alle audioverbindingen werden vanuit een ingerichte audio-regieruimte middels naar de ether verzonden. David en Arjan waren voorzien van In-ear monitoring om te zorgen dat zij de ieder hun gewenste audio mix op hun oren hadden. Ook bracht dit mogelijkheid om cues door de regisseur tijdens het programma door te kunnen geven.
Livestream
Ruim 5.200 deelnemers keken via een speciaal ingerichte livestream pagina van Eventline naar dit event. De uitgebreide videoregie stuurde de stream, LED TV’s en multiview schermen aan. De deelnemers kregen thuis zoveel als mogelijk afwisselende beelden te zien. De dynamiek werd gemaakt met 3 bemande- en 1 vaste camera. Ook konden we schakelen naar duizenden webcams een inkijkje gaven in de woonkamers van deelnemers. Er was volop interactie tussen het Superrelatie weekend en de deelnemers.
Camera’s
3 ENG camera’s en een slider zorgde voor tientallen mogelijkheden om de programma’s weer te geven bij de gebruikers thuis. Het doel was een dynamisch beeld te geven van de studio en de kijker middels het interactieve programma mee te nemen met de programmering. Het debat van de verenigingen werd door strak camerawerk beter in beeld gebracht dan ooit live heeft plaatsgevonden.